jom klik sini...tengok apa ada...

Followers

Monday, February 28, 2011

FROM AS TO SA WITH LUV..

Salam and sejahtera, wat pertama kali dalam tempoh 22 tahun aku menulis sebagai 'jemputan' di blog s3pasang s3lipar Biru..walaupon aku bukan lah berminat sangat ngan menda2 yg mcm nih...well da hell.. layan jer... cer aku adalah pengalaman aku idop di kota metropolitan yg disanjung ramai ni..for u all punya information.. aku dtg cni pada 16hb feb 2011..ramai mmber2 aku kt as kata aku tak bole idop kt cni dowg beat aku tak tahan lama ada gak yg ckp ''well nad...keje lah sana baik2 rezeki hang kt sana'' dlm mksd len ''bagoslah hang p..aku pon dh naek meluat tgk hang'' u know wat i mean...?

sebelum aku dtg sini pon aku ada wat 'taik' sket kt tmpt keje lama.biar aku cerkan dari a to z. cer nyer camni aku ni nk kata pemalas tak layak lah aku rasa coz aku dtg keje biasanya sblom kol 0730 aku msti smpai pnya wlaupon depatment aku timing nyer kol 0800 kira aku awal dr org len lah.aku nih plak jenis wat keje tak ska org kaco aku nk tumpu kt keje aku.tup2 aku dgr cer bos aku ''department head'' ckp aku malas wat keje..wallak??

tak penah lak aku tggal keje aku bersepah.tak penah lak aku tak abehkan brg2 yg dowg bg..biasanya slom kol 1200 sure keje aku beres.bygkan aku bgon kol 0600 pg and bersiap suma ngan tak bekfast sampai lunch hour aku wat jer keje diorang bole ckp aku malasss???camna cer..?buruk sial nama aku...satu department pulau aku...wallak...tp aku respek gak kt dorg...coz tkot kt aku...brani kata blakang jer dpan bile wat baek giler babi nk mampos..bengang ar aku kan org ckp camtu.. rasa bos aku nk aku wat keje dpan dia baqu stop kata kt aku...

so...aku pon  amiklah keputusan per2 aku nk wat aku gitau kt boh(bos)..aku nk p toilet.aku nk p minum air. nk p buang kotak nk p chek counter nk p tu nk p ni p mai p mai tang tu suma aku reaport kt bliaw.. then time brekfast shrap aku ada kt tmpat mkn bygkan dkat setahun setgah tak penah brek tetiba brek..plik ar dowg.. sepatunya brek kol 1000-1045 aku hentam sampai kol 1100...puas ati aku.

my sister kol me and ask if i want to come working here (s.a).so aku rasa aku nk wat surat trasfer jer.. aku ingt dpat blan 3 nih..tup2 tak smpai 2 ari aku dh bole  trasfer.wahhh...giler awal..best ar...aku pon mlas nk keje bwh boh yg bengong tue..4 u all information.. they all kt department aku tu tak suka pomp keje kt situ.. aku org yg ke2 'dlyan' cmtu.well..ad lagi sebarnya tp kira nasib baeklah coz aku nih dr baka yg tak suka mgutuk org lbey2..yg  tu jer ckoplah..

aku ada suka kt sorang mamat nih..bkn suka sgtlah...tp yalah org baekkan...suma suka..dia bqu gak ar tmpt keje aku..encem...rmbut dia lain dr yg len tu yg mhal tu..kete dia pon lain dr yg len..tu pon mhal gak tu..
tp adalah sorang 'setan' nih yg xsku kan 'kemesraan' aku and mamat nih well biar aku namakan  yg mamat aku M setan tu R ok senag sket nk paham.

No comments:

Post a Comment

sila komen klu brann..

selipar lama

selipar kaler lain