jom klik sini...tengok apa ada...

Followers

Thursday, February 10, 2011

aduhai jiran baru lagi..

dah masuk lima tahun aku dok sini
rasenye dah lima kali umah sebelah kiri  aku ni bertukar penghuni

dulu yang suke mengilai tengah-tengah malam
katenye ade hantu dalam umah nye

pastu yang suke kurung anak kat luor umah
tak bagi masok
sampai budak tu kering hingos nye nangis
apelah nasib dapat mak yang pekak?

pastu mamat-mamat kelantan
sepatah pon aku tak paham diorang cakap pe..
yang aku paham ayat nak mintak penumbuk diorang
"masak ape tu?..leh tumpang makan?"

tapi sejak seminggu lalu aku perati umahnye da kosong lagi
dah pindah kot...pintu umah dibiarkan terbukak memalam..
meremang jer bulu roma kalau lalu...

tup,tup,tup pagi ni bile aku balik keje
umah da terang benderang..
baguslah ade jiran baru lagi...

tapi malangnye..
geng AbangLa

ayo!!

1 comment:

  1. mungkin betul kot rumah tu berhantu~~ ;p

    ReplyDelete

sila komen klu brann..

selipar lama

selipar kaler lain