jom klik sini...tengok apa ada...

Followers

Monday, November 16, 2009

mari berpantun bersama kak shera...

ape entry aku utk mlm ni?aku igtkan nak berpantun jelah malam ni...

sorong papan tarik papan,
buah keranji dalam perahu,
suruh makan aku makan,
suruh berpantun aku xtahu

waah...pandai sungguh aku mencipta pantun...xsangka ek?jangan marah....

dulu mser aku sekolah aku memang juara bab berpantun...almaklumlah akukan budak sastera..so,apa2 event,akulah yg tuliskan skrip nyer...siap pantun 8 kerat lagi...jgn xcaya...aku memang akui dulu cinta aku terhadap sastera memang tinggi...aku start membaca novel dari darjah 2 lagi...(awal,kan?macam xcaye jer...kalau korang time ni musti lari2 lagi,xpakai sluar,kan?) and novel yag selalunyer jadi perhatian aku adalah novel penyiasatan bersiri the hardy boys...novel pertama dari genre sastera dan sejarah yg pertama aku bcer mase aku darjah 4,tajuknyer debu2 hiroshima...kisah benar abdul razak,satu-satunyer anak melayu yang hidup di jepun mser hiroshima dibom oleh amerika...(tahun bile la ni aku dh x ingat....xsilap aku tahun 1941 sampai jepun menyerah kalah kt amerika....korg musti xpernah jmpe n bcer novel ni,kan?kan?)novel ni memang betul2 mengubah perseption dan haluan aku hidup aku seawal yang mungkin...and start dari situlah aku start menjadi pembaca novel yang setia,sampailah aku besar skrg ni....

antara novel2 kesayangan aku...(kawan2 yang kenal ngan aku musti xcayer pnyer ble dapat atu mende ni...yelah aku kan bengong2 sket orgnyer....)
  • dewa cintaku-dila hussein(novel terbitan pertama rosyam nor)
  • trilogi bagaikan puteri-ramlee awang murshid(sumer 3 siri aku beli)
  • ayat-ayat cinta,ketika cinta bertasbih siri 1&2-Habiburrahman el-syrozi (aku beli setahun sebelum kuarnyer movie ayat2 cinta and ketika cinta bertasbih)
  • hartini-aziz afkar(novel klasik terbitan tahun 1972,)
  • awang vampiro-nizam zakaria (kisah hero melayu yg xpernah kte kenal,watak2 dia macam betul2 hidup,respek betul kt novelis dia)
  • mangsa-fathilah anas (sepuluh kali aku bcer,sepuluh kali aku nangis...xtau knape)
banyak lagi nak criter kt cni...oklah...dah nak start wat keje...dah kul 5.30am abis keje kul 7,pastu tido,esok coti....

No comments:

Post a Comment

sila komen klu brann..

selipar lama

selipar kaler lain