jom klik sini...tengok apa ada...

Followers

Thursday, October 22, 2009

kisah keje malam

arini hari kedua aku kj mlm kt wad ni...(aku masuk shif kul 9mlm smpai 7pg nanti)
aku nak citerkan kesah smlm,tp agak2 busy dan byk kj nak dibuat...tmbah2 aku kne cover all this bullshit2 yg dah dibuat staff baru siang td...nak dimarah,akak...dah senior lak tu....nak kne mrh...akuuuuuu jugk....malam ni giliran si sarah plk...(hehe...nasib ko ler sarah...)

tpi si sarah ni mood dia lein mcm sket...walaupun mke nmpak suci,tp klu dia marah...dinosor pn takut wei.....esok siaplah si sofi bdk baru tu...(ntah nmer dia sofia ker...safi ker,,,)aku plk walaupun nmpak brutal,tapi ati aku kecik jer...

korang musti tertanya2 ape salah beliau smpai sume org asal nmpk mke beliau jer,muti rse mcm nak marah....
  1. beliau x settle kan intake/output chart...time dia kj sumernyer kosong...xder lgsung nak criter ape yg patient kitorg makan & keluarkan...(benda ni penting klu kter nk tau yg patient kter ni kurang air dalam badan atau terlebih air-espesially patient post operation atau yg puasa)
  2. beliau x enter vital sign dari pagi,bawaklah ke malam...(menda utk tau yg patient kter ada tekanan darah tinggi atau rendah,stbil atau x,demam ke,dan nak tau denyutan nadi-normal atau tidak sepanjang mser pesakit kt dlam wad/jagaan kter...)
(mau2 sampai kul 7pg nti pn xabis lg kj si sarah ni)

korang xkan tau betapa pentingnyer benda2 ni sumer...(sbb korg bukannyer nurse)tp klu nurse yg bcer blog ni,musti beliau kesian kt aku ngan sarah,and tlglah bg cadangan mcm mne nak settlekan problem manusia binawe ni....

No comments:

Post a Comment

sila komen klu brann..

selipar lama

selipar kaler lain