jom klik sini...tengok apa ada...

Followers

Sunday, July 18, 2010

3 soalan paling dibenci

(harap maklum….)

geram betol. hari-hari ade jer orang yang gatal mlut nak bertanya soalan yang sama kat aku.
dari dulu sampai sekarang
korang dah takder kerje lein ker?
dulu aku boleh ar layan, tapi sekarang ku dah makin menyampah
dah tak larat nak layan lagi..

jawapan aku dh berbeza dulu, kemudian, dan sekarang.
uols nak tau tak ape soklan yang wat aku menyampah?

1. ko dah makin kurus.diet ker?
dulu leh ar aku jawab: mane der aku kurus. macam biaser je. aku tak main ler dit-diet ni.
pastu aku jawab: ha,ah..aku control makan…korang try ar…musti buleh punyer
sekarang aku akan jawap: aku makin cantik sekarang. jeles ker?

2. bile ko nak kawen?
dulu leh ar aku jawap: aku takder boyfren
pastu aku jawab: eh? ko tak dapat ker kad kawen aku? kalau tak dapat tunggu jelah siap cetak.aku bagi…
sekarang aku akan jawab: perlu ker?

3. biler ko tukar department?
dulu leh ar aku jawab: dah lamer
pastu aku jawab: dah setahun dah….
sekarang aku akan jawab: korang tak mengikuti prkembangan semasa tol…

kadang-kadang ade gak dua tiga orang yang akan bertanya, bukan ko ker yang kawen aritu? ni aku akan jwap:
ko slah orang! tulah…bile orang bagi jemputan kawen…ko bukan nak datang. pastu wat criter yang aku dah kawen…hospital bukan beso maner pon…buat-buatlah kenal kat sumer orang! ni yang wat aku rase nak bebel ni….
ade pulak dua tiga orang yang bertanya: bukan ko ker yang pregnant aritu?
ni soklan nak makan kasut namenyer!!!
apsal? ramai sangat ker muke macam aku kat spital ni?

kalau sorang yang silap takpe…ni dah dua tiga orang!!!!!
dulu aku akan jwap: ko salah orang!
sekarang aku akan jawap: ko nak try makan ksut?
taun ble aku bunting gamaknyer!!!

No comments:

Post a Comment

sila komen klu brann..

selipar lama

selipar kaler lain